jueves, 24 de octubre de 2013

Em fa mal la meva sang , em fa mal la meva vida .

Aquesta nit m'he retrobat amb les pors
d'una joventut perduda, la meva mare ha vingut a tapar-me al llit
i al besar-me al front m'ha traslladat a un passat llunyà ,
o potser no tan llunyà .

Altres temps que perduren en si mateixos
on es guarden records de mil colors, on en el balanç predominen
els tons grisos de vides apesadumbradas per circumstàncies .

L'adéu precipitat d'una mare a la que recordo sempre treballant ,
que va partir consumida amb només 52 anys .
La imatge d'un pare desconegut molt de temps absent , on
el dia a dia transcorria en un ambient familiar cru ,
on les responsabilitats van arribar molt aviat , massa aviat .

Les parets que em emparen aquesta nit , són massa denses
i sento un profund ofec del dolor que s'aixopluga en elles .
Les llàgrimes d'abans s'ajunten amb les del present formant
un riu de pena .

Penso en la filla amb la qual no vaig compartir la seva infantesa , encara que per sort el temps
me l'ha tornat dona per gaudir de la seva abraçada perduda ,
però el pensament tortuós del que mai tornarà em fa mal , em segueix fent mal .

Em trenco per dins en pensar en el meu fill , al qual vull amb bogeria i en tot el que em perdré d'ell i el que es perdrà ell de mi,
perquè també li he fallat igual que en el seu moment li vaig fallar a la meva filla .

Em dol aquesta nit com si tota la seva foscor estigués en el meu coixí ,
per celebrar el retrobament dels records , els meus records .

Acaricio la meva infància de la mà de la meva àvia , sempre somrient-me ,
per despertar-me en el tall de la bogeria on comença el precipici sense fons ,
busco desesperadament aire fresc per poder seguir respirant ,
buscant alhora la lluna per poder apaivagar amb la seva imatge l'ardor dels meus ulls , i en la negra nit , òrfena de lluna , m'adono del dolor que cap en una sola nit i de la tristesa que cap en una sola vida .



No hay comentarios: